måndag 17 mars 2008

Många nya tankar efter workshop nr 2

Nu har jag haft den stora förmånen att få delta på 2 workshops!
På den första fick vi lära oss att göra tankekartor i datorn och på den andra fick vi inblick i hur Google earth fungerar! Sandra från Myrsjö- var fantastiks guide vid båda tillfällena!

Dock drabbades jag av dataproblem- jag är tydligen inte ensam om detta, Micke!, vid det första tillfället varför det var svårt att göra det som förväntades av oss!
Till worshop nr 2 var datorn servad av skolans hjälpsamma datasupporter Roger, och allt fungerade perfekt!

Nytt för mig under worshop två vara att se hur smartborden fungerar i verkligheten!
- Vill också ha! var min första tanke! Jag har nu tagit reda på i vilka salar vi har smartboards på skolan så snartska mina elever och jag bege oss ut på en liten upptäckstfärd med hjälp av Google earth!

Jag känner att det finns såååååå mycket jag skulle vilja förmedla till särskolans andra lärare och elever.... men jag vet inte var jag ska tiden? Är det fler som känner igen sig?
Tid både att sitta ner själv och "lära/nöta in" allt det vi fått pröva på och lära oss under workshopsen och tid att delge kollegerna och andra elever...

2 kommentarer:

Kerstin Lindfors sa...

Hej!
Superduper att du fick både Google earth och Smartboard!
HAr du fyllt i mickes proof om datorn? Vi behöver veta om Mohssen kan hjäla dig- mhsa@nacka.se mailar du om den krånglar vidare!
Mvh Kerstin

Christinas sa...

Hej!
HAr fyllt i Mickes enkät...

Vi löste problemet på skolan! Men tack ändå!

Nu tar jag påsklov.... tror jag..
Glad påsk!
Christina